Ett liv i Trassel

Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Jag kastade ner några barn...

Av Liselott Olsson - 18 april 2012 13:12

Vi fick en uppgift idag på skrivarverkstaden. Vi fick välja en siffra och utifrån den siffran fick vi sen en mening som vi skulle använda för att skriva en dikt eller en berättelse. Vi hade fem minuter på oss.

Min mening var: Jag kastade ner några barn. 


Resultatet blev: 

Klockan var fem på morgonen när larmet kom. Jag gled ner för stången och klädde på mig. Jag skyndade mig till platsen. Det var bråttom. Det var en lägerstuga där en skolklass hade övernattning. Stugan hade två våningar och ute var det fortfarande fullt med snö. Jag tog på mig masken och skyndade in i huset. Mina arbetskamrater stod utanför och sprutade hejvilt med sina slangar. På nedervåningen var det tomt så jag var tvungen att ta mig upp till andra våningen. Trappen hade rasat. Fan också, jag blev tvungen att klättra. På övervåningen låg barnen och sov. Det var ungefär ett dussin barn där uppe. Jag visste att jag var tvungen att få ut dem och jag hade inte mycket tid kvar. Snart skulle hela byggnaden rasa om inte grabbarna utanför fick bukt med elden snart. Jag öppnade ett fönster och kollade ner. Där stod några av brandmännen precis nedanför. Jag skrek: FÅNGA! Och kastade ner några barn. Jag hoppades innerligt att någon utanför skulle fånga de fallande, sovande barnen. 

 
 
Johanna

Johanna

18 april 2012 13:29

Vi vill bara tipsa om att du kan vinna konst och design från vår webshop, samt en stor länk på bloggen!
gå in på:
http://geminaarts.blogg.se/2012/april/tavling-vinn-ett-presentkort-pa-webshopen.html

om inte får du ha en bra dag!:)

http://geminaarts.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott Olsson - 8 december 2012 12:57

Hejhej. Har dragit igång en jul-lista på spotify och nu ska jag rensa garderoben och städa i lägenheten. när jag är klar med det så blir det att koka knäck. Julstämningen är på topp!  ...

Av Liselott Olsson - 8 december 2012 10:20

Hejhej. Idag ska jag söka några jobb tänkte jag. Behöver ju verkligen det så jag får någon inkomst någon gång. Är ju rätt jobbigt att veta att man inte kommer få några pengar alls i slutet av månaden. Man vill ju inte behöva förlita sig på någon anna...

Av Liselott Olsson - 7 december 2012 20:49

Hejhej. Sitter inne på familjelliv och läser en tråd som handlar enbart om... you guessed it... Rumpor! ganska kul faktiskt :P särskilt när folk börjar diskutera vad som är - och vad som inte är- fint på en rumpa. Gällande både underkläder, dallrighe...

Av Liselott Olsson - 6 december 2012 05:48

Hejhej! Nu är jag tillaka igen med bloggen och den har bytt namn och blivit uppdaterad på många olika sätt. Förlåt för det tråkiga utseendet dock, får fixa något bättre i sinom tid. Men jag är iaf glad att vara tillbaka och tack för att du läser min ...

Av Liselott Olsson - 19 april 2012 21:53

Början på denna är samma som början på den förra.   Mitt hjärta tillhör honom Han har det i sin hand Något så ömtåligt Något så lätt att krossa Detta gav jag bort Till honom, av kärlek Nu har han all makt Makt att förstöra Makt at...

Ovido - Quiz & Flashcards