Ett liv i Trassel

Direktlänk till inlägg 29 april 2011

I ett hav av snor och tårar

Av Liselott Olsson - 29 april 2011 16:48

Hejhej bloggen.

Jag har nu gjort en av de svåraste sakerna i mitt liv. Det känns både fördjävligt och ganska tryggt. Känner mig ganska vemodig inför det här, men det är nog det som är bäst...

Beslutade för ungefär en vecka sen att jag inte ska gå på liljaskolan nå mer nästa år. Flyttar istället hem till ske-å och börjar på naturprogrammet där till hösten. Förhoppningsvis får jag gå i årskurs två då, men det beror på hur deras kursplan ser ut, för jag kommer kanske inte hinna med att läsa in de kurser som jag i så fall skulle sakna. Annars måste jag börja om från ettan, men helt ärligt så gör inte det mig så mycket. Visst, det skulle vara jobbigt att behöva gå i skolan mycket längre, men jag kommer i regel bättre överrens med de som inte är jämngamla med mig. Även om jag har några av mina bästa kompisar genom tiderna här i vännäs. Har pratat med de på skolan idag om det här och ska ha ett möte med syven på måndag. 


Det känns jättesvårt för mig att vara tvungen att lämna vännäs, för jag älskar verkligen den här skolan, den här staden och alla människorna. 

Pratade med mamma för ett tag sen och berättade att jag pratat med skolan. Hon tycker det kommer bli bra. Hon har säkert rätt... hon brukar ha det. Det var faktiskt hennes förslag och hon ser ju alltid till mitt bästa. Men det smärtar ändå att behöva lämna en plats som jag trivs så bra på. Det här har ju liksom blivit mitt liv de senaste två åren. Mitt hem. Samtidigt känns det bra att få komma hem till skellefteå, eftersom jag bevisligen mår fysiskt bättre där. 

Dock så hindrar ju inte det mig från att må piss över det här. Det känns jättetungt och jag har gråtit i snart en tmme. Sen jag la på efter att ha pratat med mamma. Det var som att då blev det officiellt på riktigt att jag inte ska gå kvar här, och det gjorde så ont. Jag är inte direkt ledsen, men jag är ju inte direkt glad heller. Eller, jag är båda. Glad för att komma närmare mamma, pappa och resten, slippa hemlängtan. Ledsen för att mista liljaskolan och inte kunna träffa alla mina underbara vänner typ alls. 

Berättade på lunchen idag att jag inte ska gå kvar nästa år. Ingen gillade ju den idén. Alla tyckte det var skittråkigt och jag fick verkligen kämpa för att inte gråta. 


(extra mycket känslor för att det är den tiden i månaden)


Men jag vet att det här kommer bli bra. måste bara vänja mig vid tanken. känns jättejobbigt just nu, men tanken på att inte behöva ha ont i magen lika mycket underlättar ju lite. Men jag är fortfarande ledsen dock.... 

aja, hör av mig mer senare. Typ på måndag efter syv-mötet.


CYA. Ha en trevlig helg

 
 
Ingen bild

Johanna

29 april 2011 19:47

Kommer att sakna dig!! Men jag hoppas att det här blir en bättre lösning för dig, och som tur är så är det inte SÅ långt till Ske-å! :)

Liselott Olsson

1 maj 2011 13:07

Aww

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott Olsson - 8 december 2012 12:57

Hejhej. Har dragit igång en jul-lista på spotify och nu ska jag rensa garderoben och städa i lägenheten. när jag är klar med det så blir det att koka knäck. Julstämningen är på topp!  ...

Av Liselott Olsson - 8 december 2012 10:20

Hejhej. Idag ska jag söka några jobb tänkte jag. Behöver ju verkligen det så jag får någon inkomst någon gång. Är ju rätt jobbigt att veta att man inte kommer få några pengar alls i slutet av månaden. Man vill ju inte behöva förlita sig på någon anna...

Av Liselott Olsson - 7 december 2012 20:49

Hejhej. Sitter inne på familjelliv och läser en tråd som handlar enbart om... you guessed it... Rumpor! ganska kul faktiskt :P särskilt när folk börjar diskutera vad som är - och vad som inte är- fint på en rumpa. Gällande både underkläder, dallrighe...

Av Liselott Olsson - 6 december 2012 05:48

Hejhej! Nu är jag tillaka igen med bloggen och den har bytt namn och blivit uppdaterad på många olika sätt. Förlåt för det tråkiga utseendet dock, får fixa något bättre i sinom tid. Men jag är iaf glad att vara tillbaka och tack för att du läser min ...

Av Liselott Olsson - 19 april 2012 21:53

Början på denna är samma som början på den förra.   Mitt hjärta tillhör honom Han har det i sin hand Något så ömtåligt Något så lätt att krossa Detta gav jag bort Till honom, av kärlek Nu har han all makt Makt att förstöra Makt at...

Ovido - Quiz & Flashcards